Jutarnja mučnina – kako si pomoći?

Trudnica

Jutanja mučnina – simptom koji se najčešće odmah povezuje s trudnoćom i od kojeg mnoge trudnice pate, no nije isključeno da će se ta jutarnja mučnina prebaciti na večer ili da će skoz izostati. Sve one buduće majke koje preskoče mučninu koja zadaje probleme mnogima u prvim mjesecima trudnoće, mogu se nazvati sretnicama.

Kaže se da mučnina nastaje zbog promjena koje se događaju u tijelu, uključujući povišenu razinu hormona estrogena i izraženiji osjećaj mirisa. Mučnina također mogu doći uslijed stresa ili nestabilnijeg mentalnog stanja. Stoga je vrlo važno da svaka buduća majka misli na sebe i da odvoji vrijeme za sebe kako bi stres u trudnoći izostao.
Mučnina je sigurno neugodna, ali ako jedete i pijete dovoljno, ovaj problem neće na bilo koji način utjecati na dijete. Ako zaista ne možete zadržati hranu i piće ili ste potpuno izgubiti apetit, posavjetujte se s liječnikom kako bi vam pomogao i kako bi zajedno pronašli najbolje rješenje.

Koliko traje?
Većinu vremena jutarnja mučnina prestaje krajem prva tri mjeseca, međutim može se ponovno pojaviti kasnije u trudnoći. Točan uzrok ove mučnine varira od osobe do osobe.

Postoji li lijek za mučninu?
Postoji nekoliko stvari koje biste mogli isprobati kako bi vam bilo lakše u tim prvim mjesfcima i kako ne bi u potpunosti izgubile apetit, jer zdrava, uravnotežena i redovita prehrana je nužna za rast vaše i zdravlje vaše bebe i vas. Evo nekoliko stvari koje možete pokušati i koje djeluju kod većine žena:

  • Pokušajte jesti odmah nakon ustajanja, ako je moguće pojedite nešto još dok ste u krevetu i onda se sutanite nek nakon 20 minuta do pola sata
  • Jedite malo tijekom dana, ali vrlo često kako bi izbjegli da i u jednom trenu vaš želudac bude prazan. Dobro je uz sebe imate neke keksiće ili jogurt kako bi u svakom trenu i kada ste vani mogli nešto malo pojesti i kako bi izbjegli mučninu
  • Hrana s visokim udjelom bjelančevina i ugljikohidrata pomaže kod mučnine – bilo bi idealno da kombinirate te dvije stvari, tako da vam jedan od oboroka ili međuobroka može biti npr. kuhano tvrdo jaje s kruhom
  • Ovo je pravilo za uvijek, a pogotovo u trudnoći – pijte što više tekućine. Prvenstveno vode, ali i nezaslađenih voćnih sokova, čaja, mlijeka…
  • I osim brige za fizičko zdravlje, pobrinite se i za ono psihičko. Probajte se osloboditi stresa i opuštati se tijekom dana, mislite na sebe, smijte se, boravite u prirodi. Razgovarajte s prijateljicama koje su prošle kroz isto što i vi prolazite i to vam može pomoći.