Kako uključiti dovoljno željeza u prehranu vašeg djeteta?

Juha od brokule

Nedostatak željeza česta je pojava kod odraslih, ali sve češće i kod djece. Vašem djetetu je potrebno željezo, kao i vama jer je neophodno za proizvodnju hemoglobina, tj. dijela crvenih krvnih zrnaca koje prenose kisik kroz tijelo. Osim toga, potrebno je za razvitak mozga. Već smo o tome pisali i točne razloge zašto je vašem djetetu željezo neophodno – pročitajte u našem članku Zašto je vašoj bebi potrebno željezo?

Željezo u ribi ili crvenom mesu lakše se probavlja od željeza u namirnicama poput kruha, leće, graha ili lisnatog povrća.

S obzirom na to da je nužno unositi željezo svaki dan, potaknite svoje dijete da dnevno jede dvije porcije proteina iz životinjskog izvora i tri porcije vegetarijanskih proteina. Tako ćete biti sigurni da vaše dijete unosi kroz razne namirnice dovoljno željeza. Za djecu stariju od tri godine postoje i dodaci prehrani koji sadrže željezno, no ako imate malog gurmana, tj. dijete koje prihvaća i voli sve namirnice, željezo mu nudite kroz hranu.

Osim toga, kralj svih vitamina, vitamin C pomaže tijelu da upije željezo, a nalazi se u namirnicama poput naranče, kivija, brokule, špinata… Pokušajte djetetu ponuditi voće kao oblik deserta i tako ćete povećati apsorpciju željeza iz slanog obroka koji su pojeli prije deserta.

Postoje dvije vrste željeza – organsko hem željezo i neorganskom nehemsko željezo. Hem željezo se nalazi u životinjskim namirnicama i najlakše se apsorbira, dok se nehemsko željezo nalazi u biljnim izvorima hrane i apsorbira se slabije.

Namirnice koje su bogate Hem željezom

  • Pileća prsa
  • Tamno pileće meso
  • Tvrdo kuhano jaje
  • Pečena govedina
  • Pečena janjetina
  • Sardine

Namirnice koje su bogate Nehemskim željezom

  • Špinat
  • Brokula
  • Pečeni grah
  • Leća
  • Sušene marelice
  • Adaptirani mliječni pripravci s dodatkom željeza

 

Povremeno šaljemo obavijesti o novostima s portala, korisnim savjetima i pogodnostima. Budite i vi među onima koji će dobiti naše newslettere!