Odbijanje hrane kod djece i kako to riješiti?

Dvoje djece jede

Gotovo svako dijete dođe u fazu kada počne prebirati po hrani, kada nešto što mu je jučer bilo super za jesti, danas neće ni probati. Kako tome stati na kraj koristeći male roditeljske trikove, pročitajte u nastavku.

Mnoga djeca su, može se reći, temperamentna kada je pitanju hrana. Izbirljivi su i što je i razumljivo, ali svakom roditelju je zabrinjavajuće jer se brine za djetetov razvoj. Kako potaknuti djecu da prošire svoj jelovnik, kako promijeniti prehrambene navike vaših mališana i kako ih potaknuti da počnu jesti što više raznolikih namirnica. Kao prvo, morate razumjeti prehrambene navike vaših mališana. Najčešće odbijaju hranu jer im je dosadno pa tu testiraju vaše granice ili im je samo eto tako izbirljiv dan. Drugi mogući razlog odbijanja hrane je povezan s kamenim dobom kada su djecu stariju do godine dana odvraćali od otrovnih biljaka dok su sami istraživali prirodu oko sebe. To je poznato i kao neofobni odgovor – tj strah od novoga.

Ponudite svom djetetu hranu koju može jesti prstima kako bi imao kontrolu nad hranjenjem

Oni mogu pokazivati frustriranost jer sami nešto ne mogu uraditi ili ne dobivaju široki odabir namirnica koje su im potrebne. Srećom većina tih navika odbijanja hrane brzo prođe i u pravilu nema dugoročnih učinaka na zdravlje vaše djece. Apetit vašeg djeteta može varirati iz dana u dan, kao i njegove sklonosti prema nekoj namirnici.

Ostali mogući razlozi zašto vaše dijete odbija hranu je što je apetit vašeg djeteta možda manji nego apetiti ostalih vršnjaka. Nikada nemojte svoje dijete uspoređivati s drugima jer svaki je poseban i drugačiji. Postoje dani kada je apetiti veći, a kada je manji. Primjerice u vrućim ljetnim danima, djeci, kao i nama odraslima se ne jede previše pa i to treba uzeti u obzir. Osim toga, pomanjkanje apetita ili odbijanje hrane može se povezati i s trenutnim stanjem vašeg djeteta. Ako je tjeskobno, nervozno ili nesretno, hrana je posljednje na što će misliti. Dokle god vaš izbirljivac normalno raste i razvija se, nemate problema. Vrlo je važno da mu se pruže raznolike, hranjive namirnice kako bi odmalena bila stvorena navika na razne okuse.

Vodite se ovim praktičnim savjetima kako bi potakli vaše mališane na jelo:

  • Jedite svi zajedno kao obitelj što češće. Neka objedi budu vrijeme kada se družite, a ne kada samo na brzinu morate pojesti i žuriti dalje. Tempo u kojem živimo je sve samo ne spor, ali probajte što više puta u tjednu svi zajedno jesti i družiti se uz hranu.
  • Nemojte čekati da vam je dijete skroz umorno i spremno za spavanje jer tada će odbijati hranu
  • Ponudite im deserte koji su pripremljeni do zdravih sastojaka ili od voća kako bi im dali nešto hranjivo, slatko i zabavno, a opet s hrpom hranjivih sastojaka
  • Hvalite ih kada jedu dobro – djeca jako vole kada ih se hvali
  • Ako primijetite da bolje jedu okruženi vršnjacima i prijateljima, probajte što češće organizirati zajedničke objede kako bi mu bilo zabavno i ugodno dok jede sa svojim prijateljima
  • Probajte im birati namirnice koje mogu jesti prstima kako bi im samima bilo lakše jesti
  • Isključite sve nepotrebne smetnje oko sebe – televizor, mobitel, radio, maknite igračke i fokusirajte se isključivo na jelo i na mjesto na kojem jedete. Njima je teško fokusirati se na više stvari odjednom, a ako maknete sve smetnje oko sebe, fokusirat će se isključivo na jelo
  • Odvojite posebno vrijeme za svaki obrok, ali neka to ne traje dulje od 20-30 minuta jer ako i do tada nisu previše pojeli ni neće. Dajte im do znanja da neće dobiti jesti do sljedećeg oboroka.
  • Nemojte ga siliti na jelo i gurati u usta, poštujte znakove da nešto ne želi jesti, ako npr. okreće glavu, pljuje ili gura tanjur od sebe
  • Promijenite mjesto na kojem najčešće jedete, odite na piknik ili piknik napravite u njegovoj sobi
  • Vodite evidenciju o tome što je vaše dijete pojelo tijekom tjedna kako bi vidjeli jede li dovoljno i raznoliko
  • Izbjegavajte nuditi alternativnu hranu jer ako mu svaki put nudite nešto što on voli u zamjenu za ručak koji ste skuhali, uskoro će to znati koristiti i čekat će da dobije ono što želi
  • Nemojte im za vrijeme obroka ili neposredno prije dati da piju previše jer će ih tekućina prividno zasititi
  • Budite upon – trebat će vremena dok vaše dijete ne prihvati razne namirnice

Kako se suočiti s ekstremnim odbijanjem hrane kod mališana, pročitajte u našem članku – Suočavanje s ekstremnim odbijanjem hrane

 

Povremeno ćemo slati obavijesti o novostima s portala, korisnim savjetima i pogodnostima. Budite među prvima koji će to saznati!