Suočavanje s malim izbirljivcima

Gotovo polovica djece postaje izbirljivo u jednom trenutku oko toga što želi, a što ne želi jesti. Što mu se baš u tom trenu sviđa, a što ne. No postoje djeca koja imaju samo izbirljive dane i ako jedan dan kategorički odbijaju sve zeleno, možda će baš sutra sve bez problema pojesti. Također, postoje i oni koji testiraju vaše granice sa svojim biranjem namirnica i tako daju sebi na važnosti. Kako se suočiti s bilo kojim oblikom malog izbirljivca, čitajte u našem novom članku.

Apetit vašeg djeteta može varirati iz dana u dan i ljubav prema nekom jelu ili nekoj namirnici može jednostavno nestati, a tu dolazi do temperamentnog ponašanja vašeg djeteta koje u njemu, ali i u vama izaziva frustracije jer niste sigurni je li vaše dijete dovoljno unijelo hrane, je li sito i je li prehrana dovoljno raznolika. Raznolika prehrana je nužna za razvoj, no vrlo je teško kod djece koja u startu odbijaju većinu namirnica. Sreća je ta da je to najčešće faza kroz koju prolaze gotovo sva djeca i da će, kako je i došla, sama od sebe proći i vaše će dijete nastaviti normalno jesti – bez biranja.

Ono što može biti razlog za odbijanje neke namirnice ili jela ne mora nužno značiti da je vaše dijete izbirljivo, u njemu se miješaju razne emocije i do odbijanja hrane može doći zbog tuge, tjeskobe, uznemirenosti ili nesigurnosti. Također, ako dijete osjeti presing da nešto mora na brzinu pojesti jer se roditeljima žuri, također, ponekad, mogu pokazati nezadovoljstvo i odbiti pojedinu namirnicu. Ako doma imate malog izbirljivca koji usprkos tome se dobro razvija i raste – nemate razloga za brigu.

Možete pokušati neki od sljedećih savjeta kako biste dijete dodatno zainteresirali za određenu namirnicu ili zajednički objed:

  • Ne ostavljajte dijete samo za stolom da jede – pokušajte većinu obroka kreirati zajedno s cijelom obitelji.
  • Neka glavni obroci u danu (doručak, ručak i večera) budu gotovo u isto vrijeme jer djeca jako vole rutinu. To je puno teže preko tjedna, pogotovo ako vam dijete ide u vrtić, a vi radite, ali probajte se bar toga držati vikendima.
  • Uvedite međuobroke – voće, cijeđeni sok, voćnu pločicu…
  • Pohvalite vašeg mališana i recite mu da ste jako zadovoljni kako lijepo sam jede.
  • Obavezno maknite sve vrste ekrana dok je jelo na stolu.
  • Ako vam dijete nakon nekoliko zalogaja kaže da ne može više – poštujte to – zapamtite dokle god rastu i pravilno se razvijaju, dovoljno i hrane unose. Iako roditelji vrlo često misle da su njihova djeca stalno gladna, istina je ipak malo drugačija.
  • Ako djetetu nudite nešto što baš jako ne voli, objasnite mu da je dobro da to pojede i da i vi niste baš pretjerano oduševljeni tom namirnicom, ali da se zdrave namirnice moraju jesti kako bismo bili jaki i zdravi i da već sutra možete zajedno za jelo izabrati nešto što vaše dijete više voli.

Budite ustrajni i neka prehrana vašeg djeteta bude raznolika, puna hranjivih sastojaka i vitamina i uravnotežena. 

Povremeno šaljemo obavijesti o novostima s portala, korisnim savjetima i pogodnostima. Budite i vi među onima koji će dobiti naše newslettere!