Vitamini topivi u vodi

Žena drži čašu soka od naranče

Vitamini topivi u vodi sadržani su u vodenoj fazi hrane koju jedemo i u raznim sokovima koje dobivamo iz hrane. Apsorbiraju se izravno u krvotok dok se hrana razgrađuje tijekom probave ili kao dodatak otapanju. Budući da se velik dio vašeg tijela sastoji od vode, mnogi vitamini topivi u vodi lako cirkuliraju u našem tijelu. Bubrezi kontinuirano reguliraju razinu vitamina topljivih u vodi probijajući viškove izvan tijela u vašoj mokraći.

Vitamini topivi u vodi – B vitamini

  • Biotin (vitamin B7)
  • Folna kiselina (folati, vitamin B9)
  • Niacin (vitamin B3)
  • Pantotenska kiselina (vitamin B5
  • Riboflavin (vitamin B2)
  • Tiamin (vitamin B1)
  • Vitamin B6
  • Vitamin B12
  • Vitamin C

 Osnovne funkcije vitamina topivih u vodi

Iako imaju puno zadataka u tijelu jedan od najvažnijih je pomoć u oslobađanju energije koja se nalazi u hrani koju jedete, dok drugi pomažu u očuvanju zdravlja tkiva. Evo nekoliko primjera kako vam različiti vitamini pomažu u održavanju zdravlja:

  • Sudjeluju u procesima pretvorbe energije u organizmu – nekoliko vitamina skupine B ključni su sastojci određenih koenzima (molekula koje pomažu enzimima) koje pomažu u oslobađanju energije iz hrane
  • Proizvodite energiju – tiamin, riboflavin, niacin, pantotenska kiselina i biotin sudjeluju u proizvodnji energije
  • Sudjeluju u izgradnji proteina ​​i stanica – vitamini B6, B12 i folna kiselina metaboliziraju aminokiseline (građevni blok proteina) i sudjeluju u procesu dijeljenja stanica
  • Izgradnja potpornih elemenata u organizmu – jedna od mnogih uloga koju vitamin C ima u stvaranju kolagena – koji spaja rane, podupire zidove krvnih žila i stvara bazu za zube i kosti

Suprotno uvriježenom mišljenju neki vitamini topivi u vodi mogu dugo ostati u tijelu. Vjerojatno imate nekoliko godina opskrbe vitaminom B12 u jetri, a čak i zalihe folne kiseline i vitamina C mogu trajati više od nekoliko dana. Općenito, vitamine topljive u vodi treba nadopunjavati svakih nekoliko dana.

Samo imajte na umu da postoji rizik da konzumiranje velikih količina nekih od tih mikrohranjivih sastojaka kroz suplemente može biti prilično štetno, npr. vrlo visoke doze B6 – mnogo puta više od preporučene količine od 1,3 miligrama (mg) dnevno za odrasle mogu oštetiti živce, uzrokujući otečenost i slabost mišića.


Slični tekstovi

Provjerite slične tekstove iz ove kategorije.

Slični tekstovi