Vitamini za jačanje dječjeg imuniteta

Beba drži naranču

Već smo pisali o prehrani kroz koju možete pojačati imunitet vaših mališana, no ono što je zaista potrebno kako bi se kod vašeg djeteta pojačao imunološki sustav su vitamini. Oni s početka abecede, koji nam svaki od njih daju najpotrebnije i najkorisnije sastojke za jačanje imuniteta svakog djeteta.

Vitamin D
Vitamin D igra veliku ulogu u imunološkoj funkciji, rastu i u borbi protiv infekcija s kojima se mališani najviše susreću u jaslicama i u vrtiću. Najefikasniji izvor vitamina D je sunčeva svjetlost, zato ga se često zove i najsunčaniji vitamin. Baš sve o vitaminu D pročitajte u našem članku – Sve o najsunčanije vitaminu D.
Prehrambene namirnice koje sadrže vitamin D su:

  • Masna riba (npr. losos ili skuša)
  • Jaja
  • Adaptirana mliječna formula s dodatkom vitamina D ili mlijeko s dodatkom vitamina D
  • Margarin s dodatkom vitamina D
  • Žitarice s dodatkom vitamina D

Vitamin C
Od malena nas uče kako je vitamin C najbitniji u razvoju imunološkog sustava. Štiti stanice, čini vaše mališane zdravima i prirodni je antioksidans, a ujedno i pomaže u procesu ozdravljenja i povećava sposobnost tijela da apsorbira željezo. Poduprite imunološki sustav i opće zdravlje vašeg mališana uključivanjem namirnica bogatih vitaminom C svaki dan u njihovu prehranu.

Namirnice bogate vitaminom C su:

  • Paprika
  • Brokula
  • Batat
  • Naranča
  • Kivi
  • Limun

Vitamin A

Ovaj vitamin podržava imunološki sustav vašeg mališana igrajući ulogu u stvaranju odgovora antitijela i u funkciji imunoloških stanica.
Namirnice koje sadrže vitamin A su:

  • Sir
  • Jaja
  • Namazi s dodatkom vitamina D
  • Jogurt
  • Tamno zeleno i narančasto povrće i voće (sadrže betakaroten, tvar koju tijelo može pretvoriti u vitamin A – mrkva, batat, špinat, mango, kupus, kelj, koraba

Isprobajte ove zdrave ideje za obrok i međuobroke za podršku i jačanje imunološkog sustava vaše djece. Dajemo vam neke primjere gotovih jela koje će se svidjeti vašim mališanima.

  • Špageti bolonjez s integralnom tjesteninom
  • Pomiješana tuna sa svježim sirom na cjelozrnatom ili integralnom tostu
  • Jaja s narezanim rajčicama i komadićima avokada
  • Pečeni batat sa sardinama
  • Jogurt sa svježim borovnicama i bananama

Povremeno šaljemo obavijesti o novostima s portala, korisnim savjetima i pogodnostima. Budite i vi među onima koji će dobiti naše newslettere!