Za mame dojilje: vraćanje snage vašem tijelu kroz zdravu prehanu nakon poroda

Zdravi obrok

Nakon rođenja vaše bebe, vaše tijelo je slabo i potreban mu je odmor. Iako je taj period vrlo uzbudljiv i mnoge mame su pod velikim naletom adrenalina i možda na početku i ne osjećaju umor, treba slušati svoje tijelo i dati mu dovoljno odmora kako bi se što prije počelo vračati u normalu. Ono što vam može pomoći na tom putu, pogotovo ako ste rodili vaše prvo dijete je zdrava i uravnotežena prehrana koja će vam dati dovoljno snage za sve obveze vezane za bebu koje vas čekaju po povratku iz bolnice. Neka uz vas bude vaš životni partner ili član obitelji ili najbolji prijatelj i neka vam pomognu u samim počecima, jer sve možete zajedno.

Prvo što bi majke trebale napraviti je povratiti snagu koju ste imali prije i za vrijeme poroda i početi se hraniti kvalitetno i dobro birati namirnice. Kako biste nadoknadili krv izgubljeno za vrijeme poroda, svakodnevno unosite hranu s većim udjelom željeza kao što su meso, povrće i cjelovite žitarice. Ako ste vegeratijanac ili vegan, pojačajte unos povrća i žitarica s većim udjelom željeza. Od žitarica to je kvinoja, a od povrća to su špinat, blitva, kelj, brokula i mahunarke grah i grašak. U hranu bogatu željezom ubrajaju se i jaja i riba, pogotovo male srdele.

Esencijalne masne kiseline također su vrlo vrijedne za regeneraciju vašeg tkiva nakon poroda. Možete ih pronaći u biljnim uljima, orasima i ribi. Ribe s visokim udjelom masti poput lososa ili haringe trebale bi doći na vaš stol najmanje jednom tjedno.

Potrebe za kalcijem povećane su tijekom trudnoće i dojenja, posebno kod mladih žena. Kako biste bile sigurne da unosite dovoljno kalcija, uključite u svoju prehranu mliječne obroke, ujutro i navečer. To mogu npr biti pahuljice ili musli s mlijekom ili jogurtom. Osim u mliječnim proizvodima, mlijeku, siru i jogurtu, kalcij se nalazi i u povrću – brokuli, kelju i rikoli. Osim mesa, mliječnih proizvoda, žitarica i povrća, vrlo je bitno da se na vašem jelovniku pronađu i ugljikohidrati poput kruha, riže, tjestenine i krumpira kako bi vratili potrošenu snagu. Također, voće je poželjno uvijek, a pogotovo u trenucima kada se morate hraniti zdravo i uravnoteženo i zbog dojenja i zbog rekuperacije vašeg tijela.

Ono što morate zapamtiti i nekako uvijek na to misliti – zabranjeno je gladovati. Iako su mnoge majke nakon poroda nesretne jer su nakupljeni kilogrami i dalje tu, okrenite se zdravoj, hranjivoj i uravnoteženoj prehrani, krećite se na početku koliko vam to tijelo dopušta, ali nikako nemojte gladovati ili ići na dijetu kako bi izgubile nakupljene kilograme. Potreba joda majke koja dojilje je 30% veća od potreba majke koja ne doji, potreba za željezom 33%, potrebna je folna kiselina od 50%, a potreba za cinkom za 57% veća od potrebe majke koja ne doji. Dijeta bi vas previše oslabila i također može spriječiti stvaranje mlijeka. Žene koje doje često gube kilograme polako i prirodno, jer vam je potrebno oko 500 do 600 kalorija više da biste proizveli mlijeko samo ako dojite. Dakle, dojenje vas aktivno podržava u želji da skinete dodatno nakupljene kilograme u trudnoći.

Ako ste sami ili ako smatrate da nećete imati vremena kuhati kada dođe beba, posljednjih nekoliko tjedan pšrije poroda se posvetite tome, skuhajte obroke unaprijed, zamrznite ih i kada se vratite doma s bebom, prehrana kojoj ste se posvetili ranije će vas čekati. Iako majke žele svoju liniju vratiti što prije, kaže da se da koliko ste bile trudne, toliko treba i tijelu da vrati svoju “normalnu” figuru, stoga pustite tijelo neka vam govori i ne forsirajte ga previše – treba mu vremena da se vrati na staro. Posvetite se planiranju oborka, jedite umjereno, zdravo i često, nemojte gladovati i uživajte u povezivanju vas i vaše bebe kroz dojenje.