Majčina prehrana za vrijeme dojenja

povrće

Svaka majka koja odluči dojiti se, osim za svoju beba, treba brinuti i za sebe. Unositi dovoljan broj kvalitetnih namirnica, izbjegavati one koje bi naštetile njoj, ali i bebi i uvesti uravnoteženu prehranu kako bi beba kroz majku dobila sve potrebne sastojke za danji rast.

Za vrijeme dojenja, bitno je da majka jede zdravu hranu koja sadrži bjelančevine, šećere i masti. Oborci moraju biti uravnoteženi i umjereni, a hrana raznolika.

Namirnice koje majka unosi u svoje tijelo će mijenjati i okus mlijeka i na taj će se način dijete susresti s raznim okusima već pri dojenju kako mu prelazak na tzv. krutu hranu ne bi došao kao šok. Kao i inače, a napose za vrijeme dojenja, majka bi trebala unositi dovoljno tekućine, a idealno bi bilo da za vrijeme svakog podoja popije čašu vode.

Osim vode, poželjno je unositi i druge oblike tekućine kao što su npr. čajevi od komorača koji potiču laktaciju, čajevi od kamilice, anisa, prirodni sokovi od jabuke, kruške, marelice, breskve i slično. Osim toga, unos mliječnih proizvoda je poželjan, posebice jogurt i svježi sir. Meso je puno bjelančevina koje su potrebne za razvitak kostiju, tako da bi se sve vrste mesa trebale pronaći na jelovniku mame dojilje. Poželjno je da meso bude kuhano ili pirjano i kao i inače treba izbjegavati prženo u dubokom ulju.

Osim toga, potreban je određen unos ugljikohidrata poput tijesta, riže i kruha. I na kraju ostaje nam povrće i voće u kojem nema granice, Dozvoljeno je sve povrće, ali ako primijetite da vam neko povrće stvara nelagodu u vidu nadutosti, izbacite ga, pogotovo za vrijeme bebinih grčeva kako ne bi time i pogoršali situaciju.

Povrće poput graška, graha, prokulica, mahuna i sličnog vrlo često napuhuje i bilo bi ga dobro izbjegavati ili konzumirati u manjim količinama jer ako smeta vama, smetat će i vašoj bebi. Voće je kao i povrće dozvoljeno sve, ali opet u periodima grčeva probajte izbjegavati agrume poput limuna, kivija, ananasa…

Što se tiče slatkog, bilo bi dobro konzumirati slatko u obliku voća ili pudinga ili sladoleda i izbjegavati jako slatku i dodatno zašećerenu hranu. Osim namirnica koje su poželjne i potrebne majci, a i djetetu za vrijeme dojenja, ima i onih namirnica koje se ne bi trebale naći na jelovniku mame dojilje. To su alkohol i gazirana pića, teška i masna hrana, dodatno zašećerena hrana, hrana puna aditiva i kao što smo već spomenuli hrana koja napuhuje, tj nadima.

Za detaljne upute što bi majke dojilje trebale izbjegavati pročitajte naš članak na temu Hrana koju bi trebale izbjegavati mame dojilje

Povremeno šaljemo obavijesti o novostima s portala, korisnim savjetima i pogodnostima. Budite i vi među onima koji će dobiti naše newslettere!